SHARE

Som erhvervsdrivende med fokus på e-commerce er der mange ting, man skal have styr på. Og selvom ens forretning kort sagt går ud på, at man skal sælge varer, foregår det meste alligevel online gennem handelsplatforme og opsætning af salgskampagner. Og det er nok ingen hemmelighed – selv for den handelsmand, der er allermest analog.

Men ud over man i dag i højere og højere grad har en digital salgsafdeling, er der også flere og flere købmænd, der vælger at reformere deres forretning og integrere hele indkøbsafdelingen og logistikafdelingen i det CMS-system, hvor de har deres salgsafdeling. I artiklen her kigger vi på, hvordan og hvorfor man skal integrere logistik og indkøb i et CMS-system – og hvorfor det faktisk i dag kan betale sig, at man reducerer sin købmandsforretning til at være et kontor-setup, hvor man som kontrolpost styrer eksterne partnere, der har mere forstand på lagerhåndtering, logistik og salg.

Læs med, og få indblik i nutidens købmandskab.

Undgå fejl med et digitalt lagerstyringssystem

I enhver virksomhed er det ofte i forbindelse med lagerhåndtering, at man laver fejl. Varer bliver glemt, og indkøbsordrer bliver ikke sendt i tide, fordi man ikke lige har været opmærksom på, at man mangler en given vare. Og sådan skal det selvfølgelig ikke være. For i enhver forretning vil manglende varer også medføre, at man sælger mindre – og det reflekterer direkte negativt på din forretning.

Med digital lagerstyring kommer man disse udfordringer og fejl til livs. For i takt med man sælger varer online eller gennem en butik, reguleres varelageret automatisk, og man bliver gjort opmærksom på, at man er ved at løbe tør for varer. På samme måde bliver man også gjort opmærksom på, hvis en ordre ikke ekspederes færdig. For med et professionelt lagerstyringsprogram følger man nemlig en ordre – fra den tages ned af hylderne, til den sendes med en fragtmand. Denne information kan man også bruge proaktivt i forbindelse med sin kundeservice, da man altid kan informere om, hvor i systemet ordren er – og med automatiserede CMS-systemer kan man sikre, at denne information sendes til kunden, allerede inden denne henvender sig, således at man faktisk sparer penge i forbindelse med færre kundehenvendelser vedrørende pakkens status.

Der findes mange forskellige lagerstyringsprogrammer, der hver især er specielt indrettet til forskellige forretningsmodeller og typer. Det anbefales selvfølgelig altid, at man vælger et system, der er specielt indrettet til netop den forretningsmodel og branche, din forretning agerer i. Men kan man ikke det, fordi man arbejder i en særlig nichebranche, eller fordi der simpelthen bare ikke er noget skræddersyet system til ens forretningsmodel, kan man altid forhøre sig hos en af de mere generelle udbydere. Så er de for det meste omstillingsparate eller måske endda klar på at lave en helt særlig udgave til netop dig, hvis du så er villig til at give dem den opgave at styre din lagerhåndtering.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here